Jóga aneb VE DVOU se to lépe (pro)táhne. Rychle a snadno.

16.01.2019

Co je to vůbec partnerská jóga z našeho pohledu ? V prvé řadě je to krásný prostor pro to vyzkoušet s partnerem něco nového. Zdůrazňuji také to, že partnerskou jógou není myšleno pouze spojení muž a žena, ale také spojení kamarádek, maminek s dětmi, zkrátka spojení dvou ať už jakkoli. Praktikování může být velikou zábavou, záleží pouze na vás samotných. Tady už nejde jen o vás a hledání vaší rovnováhy, tady totiž hledáte balanc svůj, ještě k tomu s ohledem na druhého. Díky tomu že jste dva, tak se můžete v ásanách (jógových pozicích) dostat mnohem dál.

Je důležité probudit v sobě respekt nejen ke svému fyzickému bytí, ale především k druhému. Čím více prostoru a respektu si dáte, tím více na podložce a hlavně mimo ni získáte. Je to skvělý způsob jak si najít chvilku pro sebe, pro budování vztahu, pobavit se a ještě dopřát svému tělu a psychice palivo skrze jógu nebo to klidně jen nezvěme společné protahování. My Vám dáme pár tipů jak to v pár minutách děláme my jednoduše a lehce. Nepůjde o žádné složité akrobatické kousky. Jen o vzájemné protažení v pozicích, které Vám aktivují a naladí tělo.

Zde najdete popis pozic a fotky ke každé pozici.

1) Úvodní nacítění se

Sedněte si do zkříženého sedu, pokud vás nebolí kolena, jinak natáhněte nohy před sebe, důležité je, aby se vám sedělo pohodlně a mohli jste se naladit na sebe i svého partnera. Spojte navzájem záda až k jejich spodní části. Hned na úvod si všimněte, kdo se opřel a kdo drží, je totiž zajímavé, že to tak často funguje i v životě. Zavřete oči a začněte uvědoměle, dlouze a hluboce dýchat. Nadechujte se proti zádům partnera, aniž byste se cíleně snažili, dechy se postupně krásně sladí. Prodýchejte se minimálně na 8 dechů. Stanovte si společný záměr pro vaši praxi. Stále při cvičení myslete na to, že spolu nesoutěžíte, čím víc budete jako pár ladit, tím lépe se vám bude cvičit. Jde jen o to si u toho odpočinout a plně se vzájemně vnímat.

2) Protáhnutí páteře

Po společném nacítění se chytněte vzájemně za partnerovo koleno na jedné straně, prodýchejte, pohled směřujte za partnerem a poté vyměňte strany. Stále vnímejte svůj dech. Toto několikrát zopakujte. Tak jak Vám to bude příjemné a uvolněte.

3) Protahování spodní části těla

Sedněte si naproti sobě chytněte se za ruce, kolena dejte k sobě mezi ruce a spojte chodidly do pravého úhlu, narovnejte záda. Opět vše dělejte dle svých možností, tak jak Vám Vaše tělo dovolí. Po celou dobu vnímejte dech, chvilku najděte balanc v této pozici. Poté se snažte spojenýma noha protáhnout pod rukama a zeširoka propnout nohy a vzájemně do sobě tlačit. Krásně se nám této pozici protáhne vnitřní strana stehen a vazy kolem kolen. Opět v této pozici chvíli prodýchejte, zasmějte se a povolte.

 

4) Uvolnění kyčlí

Jeden partner si sesedne do pozice dítěte natáhnete ruce před sebe, vytáhnete se z pase druhý vyleze něžně na partnera a také se dostane do pozice dítěte, najděte balanc a pohodlí a poté propněte oba ruce podél těla. Opět chvíli prodýchejte v této pozici a povolte.

 

5) Proleťte se

Pamatujete když jste jako malí dělali letadýlko ? Tak toto je ta samá pozice 🙂 Jeden partner leží na zemi  a druhý se opře o jeho dlaně a chodila. Ruce obou jsou silně propnuté a vzájemně se držíte a podporujete. Poté jednoduše vzlétněte, pobavte se a buďte opatrní je to jednoduchá a zábavná pozice. Když se dostanete nahoru a udržíte balanc, opět prodýchejte a povolte.

6) Chýlíme se ke konci, vzájemné protažení hrudníku

Sedneme si do sedu jako na začátku. Jen nyní se zahákneme vzájemně o lokty jeden druhého. A poté se vzájemně protáhneme dopředu a dozadu jako by jste si chtěli lehnout. Vždy krátce prodýchejte a povolte.

 

7) Pevní jako strom

Stoupněte si k sobě bokem, které strany si vyberete, není vůbec podstatné. Obejměte se vnitřní paží, spojte vnější dlaně a s nádechem zvedněte vnější nohu pokrčenou v koleni, otevřete ji v kyčli do strany a dejte ji buď na kotník, na vnitřní stranu lýtka, nebo na stehno, záleží na vaší rovnováze. Zkuste prodýchat na 5 dechů a poté vyměnit strany. Pozice stromu zlepšuje rovnováhu a umožňuje nám ustát s lehkostí a pružností na jedné noze i těžší než jen jógové situace.

 

8) Závěr, díky Ti

Na závěr si poděkujte. Obejměte se a jen tak si chvíli buďte. A pamatujte že ve dvou se to lépe (pro)táhne.

Každá pozice má svůj účel. Měli by jste se cítit osvěženi a tělo by mělo být celkově zaktivováno.

                   S láskou  Niki a Mirek ♥️

 

Všechny příspěvky