Každá lekce jógy je takový posvátný rituál, kdy skrze své tělo máme možnost poznávat sami sebe. Jóga je propojením těla, dechu, mysli a ducha. Jóga utváří harmonii těchto všech aspektů. A tím se stává toto cvičení uzdravujícím a posilujícím, přináší radost a vyrovnanost do našich životů.

Jóga s Niki

Zvolte si vhodnou lekci dle svých časových možností. Volte cvičení které Vás baví a bude naplňovat. Pokud úplně začínáte, zavolejte, probereme co by pro Vás bylo vhodné. Pokud máte zájem o individuální trénink, výživový plán nebo o spolupráci, jsem zde pro Vás. Volejte, pište.

Olomouc

„Buďme laskaví vždy, když je to možné. A možné je to vždy.“ Dalajláma

Děkuji a těším se se na Vás.

Jak lekce probíhají?

Mou lekci můžete navštívit ať už jste žena, dítě, muž nebo jste třeba těhotná*. Můžete také dorazit i s dětmi od 3 let společně. V páru, s kamarádkou – zkrátka srdečně ráda přivítám kohokoli, kdo má zájem připojit jógu do svého života.

Na lekci je vhodné přijít prosím Vás cca 10min předem, ať máme čas si vysvětlit kde a co jak dělat pokud jdete úplně poprvé a vyřídit věci na recepci (placení, vyplnění dotazníku apod.). A je fajn když máme časový prostor.

Na lekci si berte s sebou pohodlné oblečení, protiskluzové ponožky nebo ideálně cvičíme bez. Důležité je pití – pouze čistá voda. Podložka není nutná neboť máme k zapůjčení.

Lekce začíná ve stanovený čas, kdy se všichni sejdeme v sále. Poté se vzájemně pozdravíme, řekneme si co je případně nového a pomalu začínáme. Vždy sdílím jak a co dnes budeme dělat, co nás čeká a co nám to přinese.

  1. Začínáme vždy uvědomováním dechu – dýchacími technikami (kapalabhátí, plný jógový dech aj.)
  2.  Poté pomalu přecházíme k protahování celého těla od hlavy až po paty, což je také příjemným uvolněním.
  3. Po protažení a uvolnění celého těla je nejdůležitější a pravý čas ke cvičení jógových pozic (ÁSAN**) a sestav tvořených z nich, kde je Vám vše vysvětleno a popsáno. Poté přecházíme ke zpevňování středu těla a uvolňování zad.
  4. Následuje ta nejpříjemnější část – masáže. Ty se dělají ve dvojici, je to jednoduchá technika masáží celého těla.
  5. Ke konci společně ulehneme k závěrečnému relaxu a meditaci, kdy si už jen vychutnáváme sami sebe a prostor pro sebe. Poté si vzájemně poděkujeme a rozloučíme se. Po józe bychom se měli cítit příjemně a hezky.

Vždy po lekci máte prostor se mě na cokoli zeptat, pokud je Vám něco nejasné, či Vás cokoli zajímá okolo jógy nebo i mimo ní. Děkuji za přečtení a těším se na každého, s kým se setkám a budeme mít tak možnost lekci společně prožít.V případě jakéhokoli dotazu pište, volejte.

S láskou Vaše Niki.

* při předpokladu bezproblémového těhotenství, vždy po konzultaci s Vaším lékařem

** Cvičení ásan neboli jógových pozic patří dnes v naší společnosti k nejrozšířenější praxi jógy. Každá z ásan má hluboký význam. Působí na různé orgány v těle, pracuje s určitou skupinou svalů, ale také pracuje s energií a čakrami. Cvičit bychom měli vždy v souladu s dechem a s plnou koncentrací. Sanskrtský název ásana znamená „pohodlná pozice“. Přestože některé z pozic jsou zpočátku nepříjemné nebo přímo nemožné, postupným nácvikem se můžeme dobrat k tomu, že se v každé pozici dokážeme uvolnit.

Prosím obeznamte se také se SPOLEČNÝMI PRAVIDLY :

  • v případě, že se nebudete moci z jakéhokoli důvodu účastnit na lekci, kterou jste si rezervovali. Prosím omluvte se NEJPOZDĚJI do 10:00 téhož dne kdy se lekce/akce koná. Jde o to, aby Vaše místo bylo uvolněno dalším lidem, kteří by chtěli přijít. Děkuji za ohleduplnost a respektování jeden druhého.
  • před lekcí si prosím ztište své mobily, neboť je příjemné když nejsme rušeni vlivy z venku
  • předem mne upozorněte na své zdravotní omezení. Ať Vám mohu připravit individuální přístup na lekci.
  • cvičte jen tehdy, jste-li zdraví, necvičte při silných bolestech, nachlazení
  • před lekcí ideálně 2 – 3 hodiny nejezte
  • pokud potřebujete odejít z lekce dříve, udělejte tak ještě před zahájením závěrečné relaxace
  • bezprostředně po lekci se nedoporučuje sprchování – to může zastavit nastartované metabolické procesy

Zdravotní omezení pro cvičení jakékoli jógy s Niki

Před začátkem cvičení mne vždy upozorněte na těhotenství či svá zdravotní omezení. Jedná se zejména o:

  • pooperační stavy
  • psychické problémy
  • vysoký či nízký krevní tlak
  • nemoci srdce
  • epilepsie
  • zvýšený nitrooční tlak
  • zvýšenou funkci štítné žlázy
  • cokoli co Vás omezuje nebo je Vám při cvičení nepříjemné (tenisové lokty, karpály, migrény apod.)

(Ve všech těchto případech se doporučuje konzultace s ošetřujícím lékařem.)

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ :

  • Nesetrvávejte dlouhou dobu v předklonových pozicích pokud máte potíže s vysokým tlakem
  • Vracejte se pomalu a postupně z předklonových pozic, pokud máte nízký krevní tlak
  • Nedělejte svíčku pokud máte menstruaci, nebo máte potíže se štítnou žlázou (hyperfunkce štítné žlázy)
  • Buďte opatrní při záklonových pozicích, pokud máte problémy s krční páteří, či jste po operaci páteře apod.

ŽENY prosím Vás, v prvních 3 dnech menstruace se nedoporučují obrácené pozice (svíčka, pluh). Jóga není jen fyzický trénink a právě v období menstruace můžeme plně ocenit její další úrovně. Osvěžení a uvolnění přináší dechová cvičení. Nádí šódhana či plný jógový dech nám dovolí ustálit emoce a najít potřebnou koncentraci i odvahu ke cvičení. Nepříliš vhodné jsou však ohnivé dechové techniky, které příliš rozproudí krev v těle, jako je například dech kapalabhátí. Avšak vždy záleží, jak se samy Vy cítíte. Respektujte své tělo, pocity a rozpoložení.

10 důvodů PROČ je jóga tak kouzelná

Uvažujete nebo cítíte že byste toto cvičení zařadili do svého života? Tady je 10 základních přínosných důvodů, proč. Jóga je fenoménem a získává si stále více příznivců. Je oblíbeným způsobem, jak se zbavit stresu, uvolnit se a zpevnit tělo od samého základu. Navíc si báječně pročistíte hlavu, zvědomíte si svůj dech i své tělo. Proč […]

Číst dále