10 důvodů PROČ je jóga tak kouzelná

05.01.2018

Uvažujete nebo cítíte že byste toto cvičení zařadili do svého života? Tady je 10 základních přínosných důvodů, proč.

Jóga je fenoménem a získává si stále více příznivců. Je oblíbeným způsobem, jak se zbavit stresu, uvolnit se a zpevnit tělo od samého základu. Navíc si báječně pročistíte hlavu, zvědomíte si svůj dech i své tělo. Proč se na cvičení společně vrhnout?

Důvod č. 1: Rovnováha

Rovnováha je největším přínosem celého cvičení. Tím, že se soustředíte na své tělo od jeho samotného středu, získáte výrazně lepší postavení kostí, svalů, páteře a kloubů. K fyzické rovnováze se přidá i ta psychická. Je to cesta ke zbavení se problémů se zády, vnitřními orgány a celkově je to cesta k fyzické i duševní rovnováze a harmonii.

Důvod č. 2: Uvolnění stresu

Stres zná mnoho z nás a je jedno, jakou máme profesi. Napětí ovlivňuje nejen naši psychiku, ale hlavně fyzickou kondici. Díky lekcím józe se naučíte skvěle relaxovat, tím podpoříte celý proces odpočívání, které tělo nejvíce potřebuje ke své regeneraci a čerpání životní energie.
Je prokázané, že jóga snižuje hladinu kortizolu, který je doslova spouštěčem stresu. Její součástí je nácvik relaxace a meditace. Při cvičení je mysl natolik zaměřená na tělo a dech, že opouští problémy běžného života.

Důvod č. 3: Úleva od bolesti

Bolí vás kosti, svaly nebo krční páteř? Většinou je to proto, že během dne svaly zatěžujeme jednostranně a některé nepoužíváme vůbec. Jóga protáhne celé tělo. Proto se zaměřujeme na komplexnost a hloubku cvičení. I tomu nejmenšímu a nejschovanějšímu svalu bude dopřán příjemný pohyb a protažení.

Důvod č. 4: Lepší kondice

Všude ze všech článků na nás vykukují doporučení, že se kondice zlepšuje jen kardiocvičením, jako je jízda na kole, plavání, běhání či chůze. Ale jóga fantasticky zvyšuje vytrvalost a trpělivost.
Během relaxace se naučíte vnímat svůj dech, který je zdrojem života. Navíc odstranění stresu vede ke snížení psychické zátěže, která souvisí s mnohým v našich životech.

Důvod č. 5: Snížíte riziko poranění

Cvičení vám pomůže trénovat vaše svaly tak, aby zůstaly uvolněné, ale také aby správně fungovaly. Vaše tělo bude více odolné a snížíte tak riziko poranění při případném pádu apod.
Nejčastěji se při nehodách poraníme právě v oblasti krční páteře, ta se jógou zpevní, získá větší pružnost a bude více odolávat nárazům.

Důvod č. 6: Zlepšíte dýchání

Nejprve se budete učit jak dýchat, jak si uvědomit sílu dechu a užívat si ho. Někdy se podívejte na děti, jak se jim při nádechu nadouvá bříško. Postupem času, špatným sezením a horším držením těla, se začínáme nadechovat do hrudníku, protože břicho nemá dostatek prostoru. A to se učíme znovu vnímat. Pomalé a hluboké dýchání, které vám vysvětlím při lekci, zvyšuje množství kyslíku v krvi a zároveň zvětšuje efektivitu a kapacitu plic.
Různé dechové techniky pročišťují významně celé dýchací ústrojí i nosní dutiny, zahřívají nebo ochlazují organizmus, aktivují nervová zakončení v nosní sliznici, dodávají energii a udržují tělo zdravé.

Důvod č. 7: Naučíte se soustředit a vnímat

Jak už jsem psala, cvičení má největší vliv na vaši psychiku a tělo celkově. Během hodin se naučíte relaxovat a soustředit se během dne na běžné činnosti i složitější úkoly, což vám bude hlavně přínosem v práci, vztahu a celkově životě. Navíc se naučíte řešit stresové situace s nadhledem a větší pohodou. Na svůj život se budete moci dívat úplně jinak a celkově je to cesta ke zpomalení a uvědomování si své síly jakou máme skrze tělo, dech a život, který je nám dán jako dar.

Důvod č. 8: Začnete hubnout

Co je nejdůležitější při hubnutí? Spalování a snižování hladiny kortizolu. Oboje zvládnete už během několika opakování. Většina lektorů, i Já navíc podporujeme zdravější životní styl a lepší stravování. Pokud si z toho něco s sebou odnesete a zařadíte do vašeho života, budete se cítit mnohem lépe.

Důvod č. 9: Větší flexibilita

Už po pár hodinách zjistíte, že se vám při strečinku posouvá hranice rozsahu celého pohybu. Ze začátku při předklonu nedosáhnete na zem vůbec, pak se dotknete konečky prstů a následně se vám podaří opřít celou dlaň a mnoho dalšího, postavíte se třeba na hlavu. Tyto a další různé bonusy po čase lekce přináší.

Důvod č. 10: Jóga ovlivňuje činnost orgánů

Při souznění s jednotlivými nervovými centry může cvičení ovlivnit i vnitřní orgány. Dokonce reguluje i hormonální hladinu v těle. Podněcuje samoléčivé síly, zvyšuje plodnost a kreativitu a hodí se ke každodennímu obnovování životní radosti.

Všechny příspěvky